بداغی: هیچ زمانی نظارت بر اجرای قانون اساسی لغو نشده است
نوشته شده توسط : swot

خانم 'فاطمه بداغی' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا افزود : ممكن است طی سال های اخیر بدون آنكه پست و مقامی در این زمینه برای كسی تعریف شده باشد، اشخاصی مشورت‌هایی به آقای 'احمدی نژاد' رییس‌جمهوری داده باشند اما انتصاب دبیر هیات نظارت بر اجرای اصل 113 قانون اساسی، درادامه همان فعالیت ها با یك رویكرد قوی تر، مثبت و سازنده‌تر بوده است.

براساس اصل 113 قانون اساسی، اجرا و نظارت بر حسن اجرای این قانون، از وظایف رییس جمهوری بوده و با توجه به اهمیت این اصل ،‌رییس جمهوری اخیرا در حكمی دكتر 'محمدعلی حجازی' را به عنوان عضو و دبیر هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی منصوب كرده است.

بعد از این انتصاب برخی سایت‌های خبری مدعی شدند رییس جمهوری در قالب موضوع نظارت بر اجرای قانون اساسی، به دنبال انجام سلسله اقدامات خاصی است!

در این رابطه یكی از سایت‌های خبری كه در انتشار اخبار كذب و شایعات، سابقه زیادی دارد، به نقل از برخی كارشناسان سیاسی بی‌نام، احیای این هیات را در راستای ترفند برخی اطرافیان خاص برای ایجاد تنش در میان قوا ارزیابی و با این ادعا كه رییس جمهوری شش سال پیش هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی را منحل كرد، انتصاب دبیر این هیات را تعجب‌آور و شبهه‌ناك توصیف كرده است!

این كارشناسان مدعی شده اند كه خبر انحلال هیات نظارت بر اجرای قانون اساسی را روز دهم بهمن ماه سال 1384، غلامحسین الهام، سخنگوي وقت دولت در نشست هفتگي خود با خبرنگاران اعلام كرده بود.

به نوشته این سایت خبری، سخنگوی وقت دولت در آن زمان تاكید كرده 'دولت از هر ظرفیتي براي انجام وظایف خود در اجراي قانون اساسي استفاده مي‌كند، اما این منوط به هیات خاصي نیست'.

بداغی معاون حقوقی رییس جمهوری نیز با یادآوری این كه در قانون اساسی نظارت بر اجرای این قانون وظیفه رییس‌جمهوری است ، اظهار داشت : ممكن است در این رابطه ساختاری وجود داشته یا نداشته باشد ، اما جمعی به رییس‌جمهوری در اجرای این قانون كمك می كنند.

وی خاطرنشان كرد: 'اینكه افرادی در این موضوع به رییس جمهوری مشورت می‌دادند و رسما چنین پستی داشتند یا نداشتند با اینكه این وظیفه تعطیل شده باشد ، دو بحث جداگانه است.'

معاون حقوقی رییس جمهوری افزود: ' تا جایی كه من اطلاع دارم بحث نظارت بر اجرای قانون اساسی توسط آقای احمدی نژاد در این سال ها تعطیل نشده است. '

بداغی با تاكید بر این كه'توجه و اهتمام رییس جمهوری بر نظارت اجرای قانون اساسی هیچوقت لغو نشده '، گفت:' در سال‌هایی كه در دولت بودیم بارها رییس جمهوری در جلسات دولت اصول قانون اساسی را قرائت و بر آن تاكید كرده و حتی تذكراتی به دستگاه‌های اجرایی در رابطه با اهتمام به قانون اساسی داشته است.

وی افزود:بنابراین نظارت بر اجرای قانون اساسی صرف نظر از اینكه دیگران رییس جمهوری را كمك كنند یا نكنند، اصالتا وظیفه خود رییس جمهوری است.

معاون حقوقی رییس جمهوری یادآور شد: 'نظارت بر اجرای قانون اساسی از سال 1384لغو نشده است'، مهم خود این وظیفه ( نظارت بر اجرای قانون اساسی ) است كه وجود داشته و مدتی رسما افرادی در این زمینه، به رییس‌جمهوری كمك می كردند.

وی ادامه داد: ممكن است طی این سال ها بدون آن كه پُست و مقامی در این زمینه برای كسی تعریف شده باشد، كسانی مشورت‌هایی به رییس‌جمهوری داده باشند ولی به هر حال این وظیفه توسط رییس جمهوری لغو نشده و انتصاب حجازی نیز ادامه همان فعالیت ها با یك رویكرد قوی تر، مثبت و سازنده‌تر است.

سیام*2023* 1568





:: برچسب‌ها: قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 455
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: